This website uses cookies to improve your user experience.

Click "I agree" or any link to accept these cookies. To learn more about how we use cookies, you can read about them here.

menu
PL
Back to menu

Choose your language

Aktualności
- Niemcy, Bawaria, jezioro Chiemsee

Poznaj nowe obszary

Poprosiliśmy dziesięciu rowerzystów z Europy o przygotowanie trasy e-MTB, która będzie wyzwaniem i inspiracją do eksplorowania nowych obszarów. W Niemczech poprosiliśmy zawodowego rowerzystę, Guido Tschugga, aby pokazał nam lokalne trasy na rowerze e-MTB.

Unfortunately we cannot provide you this service with your current cookie preferences. If you would like to change your cookies preferences, please click “Privacy Policy and Cookies” in the footer.

Każda z wybranych osób miała pokazać, na czym według niej polega eksploracja nowych obszarów. Tschugg postanowił przygotować trasę odpowiednią dla większości rowerzystów, jednak nie mógł oprzeć się pokusie, aby dołączyć swój ulubiony, acz trudny, odcinek: podjazd na szczyt góry Kampenwand.

Dlatego trasę trzeba było podzielić na dwa etapy: pierwszy obejmował głównie drogi na płaskim terenie wokół jeziora — jazda po nich to relaksująca przejażdżka, można ją także traktować jako rozgrzewkę przed drugą częścią: trudną pod względem fizycznym i technicznym wspinaczką na szczyt góry.

Trasa przebiega między domem Tschugga a górami, czyli tam, gdzie jeździ niemal codziennie. Dwie części trasy są swoim całkowitym przeciwieństwem. Najpierw widoki na piękne, spokojne jezioro, typowo wiejskie krajobrazy Niemiec i lasy, by później zaznać czegoś zupełnie innego na górze Kampenwand. Góra ma 1669 m wysokości, jest zbudowana z białych, poszarpanych skał i dominuje nad otoczeniem.

Na tutejsze trasy trafiają raczej wtajemniczone osoby. Większość rowerzystów wybiera się w Alpy rozciągające się zaledwie dwie godziny jazdy na południe, ale jeśli znasz okolice, czekają na Ciebie epickie trasy bliżej domu. Po dotarciu na szczyt góry Kampenwand widać sieć połączonych dróg pożarowych i szlaków, a strome zbocza i skaliste odcinki stanowią wyzwanie techniczne dla każdego ridera, nawet Guida.

Toby Martin z HUMAN należał do dwuosobowej ekipy filmowej, która produkowała ten film. „To był najbardziej szalony dzień kręcenia. Kamery pracowały od 6 rano, a my skończyliśmy pracę nad dźwiękiem po ciemku na parkingu o 23:30”.

„Początek na łatwych szlakach to czysta przyjemność i nie mieliśmy żadnych problemów. Było bardzo pogodnie, po płaskim jeździło się bardzo przyjemnie i udało nam się zrobić kilka fajnych ujęć z liśćmi, ale po pierwszej części trasy Guido chciał, abyśmy wjechali na szczyt Kampenwand. Patrzyliśmy na tego oddalonego kolosa. Wiedzieliśmy, że niedługo zacznie się ściemniać, jednak chcieliśmy tam dotrzeć”.

„Myśleliśmy, że będzie bliżej, do tego góra była momentami bardzo stroma. Ja i drugi kamerzysta, Mike King, też jechaliśmy rowerami i jeszcze wieźliśmy cały sprzęt, co dodatkowo utrudniało wyprawę. Guido bawiły nasze trudności z filmowaniem. On doskonale panuje nad rowerem, do tego ma mnóstwo energii; z chęcią współpracował podczas kolejnych ujęć, a my mieliśmy problem z ustawieniem kamer i reszty sprzętu pod odpowiednim kątem w stromym terenie”.

„Byliśmy na górze aż do zachodu słońca, staraliśmy się uchwycić każdy promień światła w punkcie widokowym, który pokazał nam Guido. Widok na rozlewające się w dole jeziora był niesamowity, ale po zachodzie słońca zrobiło się bardzo zimno. Zakończyliśmy zdjęcia i po ciemku spakowaliśmy sprzęt. O tej porze wyciąg już nie działał, więc czekał nas zjazd krętymi ścieżkami”.

„Mike przebił oponę, gdy było już zupełnie ciemno i nie mógł znaleźć zestawu naprawczego, a robiło się coraz zimniej.  Wtedy Guido zamienił się rowerami z Mikiem i przejechał 10 km na obręczy. Jest niesamowity. Z Mikiem jesteśmy niezłymi rowerzystami, ale nie mogliśmy uwierzyć, jak szybko i płynnie jechał Guido. Nie nadążaliśmy za nim.  Praca z Guido była przyjemnością, jest bardzo miły i sympatyczny. Nigdy nie zapomnę tych zdjęć”.

Gdzie wyruszysz na e-MTB? Podziel się swoimi trasami, dodając @Shimanoebike

Niemcy, jezioro Chiemsee, Bawaria

Wąskie, leśne ścieżki opasające jeziora i lasy Bawarii to idealne połączenie odprężających odcinków z fragmentami wymagającymi większego wysiłku.